Eindelijk weer Grip op je Leven?

Ontdek hoe je dit moeiteloos kunt bereiken in 4 eenvoudige stappen met onze GRATIS Leven zonder Stress Mini-Cursus.

Vul hieronder je naam en beste e-mail adres in en klik op inschrijven.

Zo ga jij in 2015 jouw doelen bereiken: stappenplan en motivatietips!

Hoe is 2015 voor jou begonnen? Heb jij de eerste stappen gezet voor het behalen van jouw doelen? Of staan de plannen die je hebt gemaakt nog in de ijskast? Wacht niet langer!

Ga aan de slag. Nu meteen. Want, met het volgende stappenplan en de handige motivatietips ga jij je doelen halen!

In 6 stappen aan de slag met je doelen in 2015

Stap 1: Kies een doel dat bij je past

Wat wil jij in 2015 bereiken? Kies een doel dat echt bij je past en niet omdat het nuttig en goed is. Of omdat anderen het ook doen. Maak je keuze op basis van je onderbuikgevoel. Dat is wat jij wilt. Dus wat zegt je intuïtie? Ga daarvoor.

Stap 2: Formuleer je doel helder en uitdagend

Doelen die je uitdagen, enthousiasmeren en inspireren verhogen je slagingskans. Dus zeg niet: ik wil afvallen, meer bewegen of meer verdienen. Dat klinkt erg saai en vrijblijvend. Wees concreet en formuleer prikkelend. Van bijvoorbeeld 4 kilo in 4 weken afvallen, volgend jaar meedoen aan de vierdaagse van Nijmegen tot over een half jaar maandelijks 250 euro extra verdienen met je webshop. Wat maakt jou blij en enthousiast? Schrijf het op, maak een plan en start. Overigens, blijf wel reëel. 10 kilometer kunnen hardlopen in 4 weken tijd is een superuitdaging, maar is het ook haalbaar? Waak voor de juiste balans.

Stap 3: Tijd en energie

Je doel bepaald? Integreer het in je leven en reserveer er tijd voor. Elke dag. Zorg er daarnaast voor dat je volop energie hebt om aan je doel te werken. Dus let op je voeding, ontspan geregeld en slaap voldoende. Zo ga jij in 2015 jouw doelen bereiken.

Stap 4: Werk aan 1 klein doel tegelijk

Is je doel erg groot? Zoals de Nijmeegse vierdaagse lopen? Of: 20 kilo afvallen? Stel jezelf dan subdoelen door je einddoel in kleine stukjes op te splitsen. Waarom? Omdat werken aan 1 klein doel ervoor zorgt dat wat je wilt behapbaar blijft. Bovendien blijf je dan gemotiveerd en behoud je je focus. Realiseer je: heel veel kleine doelen samen maakt 1 groot doel. En het fijne is: kleine doelen bereiken kost je minder moeite.

Stap 5: Stel jezelf reële deadlines

Hoelang het duurt voor je je doel bereikt is niet belangrijk. Wel is het goed een einddatum te prikken waarop je (sub)doel wilt halen. Daar werk je dan naartoe. Haal je het? Geef jezelf dan een passende beloning. Zo blijf je enthousiast en het inspireert je om verder te gaan met je volgende (sub)doel.

Stap 6: Heb aandacht voor potentiële obstakels

Het is heel normaal dat je doel bereiken niet zonder slag of stoot gaat. Soms zit het tegen. Wees je daarvan bewust. Bedenk daarom vooraf hoe je met tegenslag omgaat. Laat je er zeker niet door uit het veld slaan. Blijf je enthousiasme en motivatie vasthouden!

Zo ga jij in 2015 jouw doelen bereiken: 9 handige motivatietips!

Zo ga jij in 2015 jouw doelen bereikenTip 1: Gebruik apps die je stimuleren

Zowel voor je tablet, smartphone als laptop zijn er allerlei handige, praktische en motiverende apps. Gebruik ze! Zo ga jij in 2015 jouw doelen bereiken.

Tip 2: Zoek positieve inspiratie

Verzamel mooie quotes, afbeeldingen, boeken enzovoort die je inspireren. Want, voel je je vrolijk en blij? Dan is het een stuk gemakkelijker om dingen te doen die je wilt bereiken

Tip 3: Zorg voor een happy mood

Laat je goede voornemens niet beïnvloeden door een slecht humeur. Luister naar muziek die je blij maakt, maak een dansje en/of zing uit volle borst met de radio mee. Je zult merken dat je stemming snel beter wordt. Fijn toch? Want, zo ga jij in 2015 jouw doelen bereiken.

Tip 4: Ga naar buiten

Bewegen in de buitenlucht doet je goed. Je maakt dan immers feelgood hormonen aan die je een happier gevoel geven. Dus… voel elke dag het daglicht plus de wind op je huid en vul je longen met frisse lucht. Maak in je lunch een ommetje, fiets naar je werk, trek een sprintje voor of na werktijd, wandel naar de supermarkt et cetera.

Tip 5: Denk positief

Geloven in jezelf en je eigen kracht maakt veel mogelijk. Dus, twijfel niet langer. Zeg hardop: IK KAN HET! Doe je dat? Dan is je kans op succes groter dan wanneer je denkt: Okay ik probeer het, maar het lukt me toch niet. Daar ga je dan al snel naar handelen. Niet doen! Blijf positief!

Tip 6: Omring je met energiegevers

Wil je energiek zijn en je prettig voelen? Ga dan om met degene die je blij maken, inspireren en zorgen voor een flinke dot energie. Laat degene die je energie kosten links liggen.

Tip 7: Lief zijn voor jezelf

Natuurlijk is het ook belangrijk niet te streng voor jezelf te zijn. Slaag je er een keer niet in voor de volle 100% voor je doelen te gaan? Val jezelf niet af. Sta even stil bij de vraag waarom het niet lukt. Leer ervan en ga verder op de ingeslagen weg. Doen, want zo ga jij in 2015 jouw doelen bereiken.

Tip 8: Wees lief en aardig voor anderen

Wie goed doet, goed ontmoet. Want, ben je vriendelijk tegen anderen? Dan ontvang je dat terug. Van een warme handdruk, knuffel of stralende lach tot mooie woorden. Begin er gewoon mee. Het helpt echt!

Tip 9: Blijf doen wat je blij maakt

Je hebt een doel en gaat ervoor. Maar hol jezelf niet voorbij. Onderneem regelmatig activiteiten die je leuk vindt. Die geven je namelijk energie. Onderhoud ook je sociale contacten. Zij zijn eveneens een goede bron van vreugde, blijdschap en inspiratie in het leven en om je doelen te bereiken.

Dus wil je je doelen halen? Andere gewoontes aanleren? Bepaal je doel. Geloof in jezelf. Wees reëel. Neem de tijd en denk positief. Zo ga jij in 2015 jouw doelen bereiken.

Meer Artikelen

Laat een reactie achter