Eindelijk weer Grip op je Leven?

Ontdek hoe je dit moeiteloos kunt bereiken in 4 eenvoudige stappen met onze GRATIS Leven zonder Stress Mini-Cursus.

Vul hieronder je naam en beste e-mail adres in en klik op inschrijven.

Energiek de lente in? 7 energieboosters voor jou!

Energiek de lente in? Schud die winterblues van je af en omarm het voorjaar. Geniet met volle teugen van de frisse lentegeuren, de eerste warme zonnestralen, zonder jas naar buiten en het feit dat het langer licht is. Wil je energiek de lente in? Ga aan de slag met de tips die je hieronder vindt. Geef je energiehuishouding een boost. 

1. Begin je dag met ochtendgymnastiek

Start je voorjaar fris en energiek. Begin elke dag met tien minuten fysieke beweging. Doe rek- en strekoefeningen, ga touwtje springen of druk je op. Je activeert je bloedsomloop en je lichaam maakt endorfines aan. Dit hormoon stemt je niet alleen blijer, maar geeft je eveneens de energie om je dag fit te beginnen.

2. Sla je ontbijt niet over

Wil je energiek de lente in? Sla dan je ontbijtje niet langer over. Na het nachtje slaap heeft je lichaam immers echt eten nodig. Zo brengt ontbijten je spijsvertering op gang en geef je je lichaam de broodnodige brandstoffen om goed te functioneren en presteren. Mentaal en fysiek.

Bovendien zorgt een goed ontbijt voor een betere concentratie, stijging van je productiviteit, opgewekt humeur en je hebt geen behoefte aan suiker- en calorierijke tussendoortjes om je dip halverwege de ochtend te verhelpen. Kortom: ontbijten is gezond en geeft je de energie om je dag fit door te komen.

3. Zorg dat je genoeg water drinkt

Drink bij het opstaan direct een glas water en laat dat kopje koffie nog even staan. Je doet je lichaam er een groot plezier mee. Want, water voert onder andere de afvalstoffen in je lijf af, zorgt voor het transport van voedingsstoffen en regelt je lichaamstemperatuur. Koffie helpt daarbij niet. Het onttrekt juist vocht aan je lichaam.

Leer jezelf ook aan verspreid over de dag water te drinken. Je voorkomt zo uitdroging en je moe, futloos en duizelig voelen. Krijg je dagelijks genoeg water binnen? Zo’n 1,5 tot 2 liter per dag? Dan voel je je vitaler en heb je volop energie om actief te zijn.

4. Houd een voorjaarsschoonmaak en ga energiek de lente in

Het voorjaar is bij uitstek de periode voor een frisse start. Ontdoe je huis van de winter en haal het zonnetje in huis. Maak schoon, ruim op, gooi weg en vernieuw. Je zult merken dat de traditionele schoonmaak een fijne manier is om nieuwe energie te krijgen. Want een opgeruimd en fris huis zorgt voor een heerlijk blij en opgeruimd gevoel.

5. Haal de lente in je huis

Ga energiek de lente in door het voorjaar in huis te halen. Geniet met volle teugen van al het moois dat dit seizoen je biedt. Zet vazen met voorjaarsbloemen neer. Laat je ’s ochtends wekken door het gekwetter van de vogeltjes en de eerste zonnestralen. Doe na het opstaan je ramen open en laat die fijne lentegeur je huis verfrissen. Voel, ruik en zie de frisheid en vrolijkheid en dompel jezelf er helemaal in onder. Zeker weten dat je je à la minuut gelukkiger voelt.

6. Zoek de buitenlucht op en beweeg

energiek de lente in

Ga in het voorjaar vooral lekker vaak buiten wandelen, fietsen, joggen, skaten enzovoort. Het is enorm goed. Zeker als je energiek de lente in wilt gaan. Adem die overheerlijke voorjaarslucht in en geniet ondertussen van het zonlicht dat zorgt voor de aanmaak van vitamine D in je huid.

Bovendien verlies je door te bewegen eenvoudiger die extra winterkilootjes, wordt je huid mooier en voel je je snel fitter. Geniet eenvoudigweg van de wat de lente je biedt. Trek er in je eentje op uit, met familie of vrienden. Doen!

7. Zet de lente op je menu

Vers, gevarieerd en gezond eten, is het hele jaar door belangrijk. Vervang met de komst van het voorjaar de wat zwaardere winterse kost door die overheerlijke lentegroenten en –fruit. Zo kun je weer volop genieten van asperges, broccoli, rabarber, tomaten, aardbeien, waterkers, sla en paprika. Deze seizoensproducten zitten boordevol goede vitamines en mineralen die ertoe bijdragen dat je je gezonder, fitter en vitaler gaat voelen. Dus, zet het voorjaar op je dagelijkse menu en ga energiek de lente in

Probeer de bovenstaande tips uit en ga energiek de lente in.

 

Meer Artikelen

1 reactie Plaats reactie

  1. Een mooie aanvulling op deze tips is de dag door bewegen volgens de ismakogie-methode van professors Anne Seidel waardoor je je de hele dag fit en actief voelt. Deze bewegingsleer leert je je dagelijkse werk en bezigheden te gebruiken als training. Goed (gaan) zitten, (gaan) staan, bukken, tillen, reiken, draaien, lopen, bewegingen die je de hele dag tigkeer doet. Door de coördinatie vanuit de hersenen, samenwerking, linker- en rechterhersenheft, geeft dit zowel lichamelijk en geestelijk een goed gevoel. Je komt meer in balans met jezelf en je omgeving. Zelf eens uitproberen? Op mijn website staat iedere maand een nieuw item en ik heb een dvd uitgegeven met 18 filmpjes met basisoefeningen. Gewoon eens uitproberen en een tijdje blijven doen. Kijk op http://www.ismakogieCW.nl

    Beantwoorden

Laat een reactie achter