Deze meditatie helpt mij tegen angst

Vind jij ook dat de feestelijke Decembermaand alweer ver weg lijkt? De snelheid waarmee de dagen elkaar opvolgen is soms angstaanjagend.

Een stressvolle periode

Ik hoor van veel mensen dat ze deze periode na de feestdagen behoorlijk stressvol vinden. Het is buiten nog lang donker. De gezelligheid van Kerst en de jaarwisseling is maar moeilijk vast te houden.

Door deze omstandigheden kan je vatbaarder zijn voor angstige gedachten:

  •  ‘Het duurt nog zolang voordat het weer lente wordt. Hoe ga ik dat volhouden?’
  •  ‘Stel je voor dat het me niet lukt om mezelf gemotiveerd te houden voor de doelen die ik heb gesteld voor 2020?’
  • ‘Waarom voel ik me regelmatig somber? Zal dat nog wel overgaan?’

Mijn Mentale Medicijn

Om je moeiteloos door deze januari maand heen te loodsen heb ik speciaal voor jou een korte en effectieve meditatie tegen angst. Ik noem dat mijn Mentale Medicijn.

De meditatie is inmiddels meer dan 20.000 keer bekeken. Dit zijn enkele reacties:

Wat een fijne, liefdevolle, niet dwingende video. Heel veel dank!
– Rudolph

Dankuwel, altijd als ik angst heb ga ik naar deze video om te ontspannen. U stem is ook fijn om naar te luisteren, ik vind dat heel belangrijk bij dit soort meditaties. Dank.
– Valentino

Probeer deze meditatie zelf ook eens uit.

Ik wens je een leven zonder stress (en angst…!)

Warme groet,

Albert Sonnevelt
Psycholoog & Expert Persoonlijke Kracht

PS1: Heb jij een eigen manier om met spanning om te gaan? Laat het me hieronder weten in de comments. Daar help je ook weer anderen mee!

PS2: Zit jij gevangen in angst- en paniekgedachten? En wil je daar blijvend iets aan veranderen? Ontdek wat je er succesvol aan kunt doen in mijn programma ‘Geen Paniek‘.

Meer Artikelen

9 reacties Voeg ook een reactie toe

  1. Super Albert, mooi gesproken. 👍
    Hoe mooi en doeltreffend, dat simpel en eenvoud kan zijn. Uiteindelijk gaat alles om bewust-ZIJN met vriendelijke aandacht en gerichte focus. 🙏
    Warme groet, Antoinette H. 💫

    • Beste Laplasse,

      Dank voor je reactie.
      Ik waardeer het zeer dat je de moeite neemt om een bericht achter te laten.
      Ik hoop je te mogen blijven inpspireren en motiveren.

      Warme groet,
      Albert

  2. Heel veel dank Albert voor deze simpele uitleg!

    Ik heb al heel wat meditaties uitgeprobeerd om me wat rustiger te voelen. Dus eigenlijk hoeft het dus allemaal niet zo moeilijk te zijn…
    Deze is ook heel makkelijk vol te houden.
    Geleide meditaties vind ik ook heel fijn, vooral die met de golven van de zee op de achtergrond!

    Groetjes van Marjan

    • Dank voor je reactie Marjan.
      Fijn om te horen dat je baat hebt bij mediteren.
      Zoek wat bij je past en maak daar zeker gebruik van.

      Warme groet,
      Albert

  3. Dankjewel wel, de oefening helpt zeker: wat ik mezelf wil leren is om dit te blijven herhalen, vaak vergeet ik dat ik dit kan doen en suddert het weer door. Of de angst ooit zal verdwijnen betwijfel ik, maar dat ik er afstand van kan nemen is een opluchting.

    • Hoi Adriana,

      Fijn dat de oefening je helpt. Een tip om het gemakkelijker te maken om hem vaker te doen is om hem te koppelen aan een dagelijkse bezigheid die al ‘in je systeem zit’. Bijvoorbeeld als je ’s avonds een kopje thee zet doe je meteen deze (of een andere fijne) oefening.

      Groetjes,
      Hanneke – Support Levenscode

Geef een reactie